donderdag 23 september 2010

De todo

Hallo allemaal!

Weer 2 dagen voorbij, dus tijd voor een nieuw blogje.

Maandagnamiddag trokken m'n ouders en ik naar de stad, meerbepaald naar de winkelstraat om een Spaanse gsmnummer aan te schaffen. Ik heb nu dus een Yoigo-kaart, waarmee ik best goedkoop naar internationale (en dus ook Belgische :-)) nummers kan sturen. Sommigen hebben ondertussen wel al een smsje gehad met dit nummer, maar ik mail sowieso nog om dat nummer (en m'n adres hier) te geven! Oja, het grappige aan de Phone House was dat ik daar David, de Duitse jongen die we 's morgens leren kennen hadden, terugzag. Echt wel serieus toeval in zo'n immense stad!

Dinsdagmorgen gingen we in de gebouwen van de universiteit op zoek naar de dienst Internationale Relaties, waar we enkele formulieren moesten indienen. Na een halfuurtje zoeken, konden we eindelijk aanschuiven in de (lange) rij. Toevallig stonden voor én achter ons andere Belgen, dus we konden al onmiddellijk een babbeltje slaan. Éen van die Belgen is Marlies, die net zoals Sanne en ik Frans en Spaans studeert, maar dan aan de universiteit van Gent. We zullen haar (en haar klasgenote Wiene) dus nog geregeld tegenkomen in de lessen. Uiteindelijk konden we onze papieren afgeven en kregen we een formulier van de "Learning Agreement" (welke vakken we hier gaan volgen) in de plaats. Binnen ongeveer 2 weken zal ook onze studentenkaart klaar zijn!
Dinsdagavond werden Sanne, ik en onze ouders bij Carlo en Rosa verwacht voor een etentje. Het werd echt een supergezellige avond, met heerlijke paella! Het was natuurlijk wel grappig soms, want we spraken Nederlands, Engels en Spaans door elkaar! En ook de namen van onze ouders werden een beetje "verspaanst": vanaf nu is het Lucas, Sabina, Hilda en Juan..:p Rosa en Carlo vertellen ook heel veel over bepaalde tradities, gebruiken enzo, best interessant! Binnenkort schrijf ik hier ook wel eens wat weetjes neer..:-)
Gisterenmorgen zijn we dan tickets gaan bestellen voor de "corrida" van zaterdag. Jaja, de stierengevechten! Ik ben zeker geen fervente voorstander daarvan, maar ik vond toch dat ik dat stukje van de Spaanse cultuur eens live moest meemaken! Dit weekend zijn het ook de laatste "corridas" van dit jaar, dus we moesten ervan profiteren.
Rond 17u moesten we dan ook afscheid nemen van onze ouders en dat zorgde vooral bij de mama's voor wat traantjes..:-) Daarna zijn we voor de eerste keer naar de supermarkt getrokken met als hoofddoel: avondeten! Jaja, vanaf nu gaan we hier zelf proberen koken 's avonds! (met de nadruk op "proberen" :p) We zijn gisteren gemakkelijk gestart met spaghetti én die was zeker geslaagd!
Om 23u was het dan tijd voor een eerste Erasmusfeestje in "Disco Hollywood". En het was een geslaagde "welcome party"! We hebben kennisgemaakt met redelijk wat Belgen, maar ook met Italianen, Duitsers, tot zelfs een Cubaan, een Argentijn en een Columbiaan. Met Thomas, een vriend van David, heb ik zelfs de hele avond Duits gepraat.:-) Zeker een voordeel, want ik studeer Duits als 3e taal aan de VUB, dus m'n profs daar zullen tevreden zijn dat ik m'n Duits een beetje oefen en verbeter!:-)
Enfin, zoals jullie zien, weer 2 goedgevulde en leuke dagen achter de rug!!
Vele groetjes,
Kim xx

4 opmerkingen:

  1. Het ziet er daar allemaal heel leuk uit! Het verhaal van die David wordt nog vervolg zeker? :p Wel handig idd voor je Duits. Ik ben echt benieuwd wie ik dinsdag allemaal ga tegenkomen.
    Gij hebt gekookt?! Amai, proficiat! :)

    Amuseer je nog!
    Aline xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jaja dienen David ;) ... 't Ziet er daar heel gezellig uit! Kwou da'k er bij kon zijn ;)
    P.S. Als je die van in Gent nog eens tegenkomt moet je eens vragen of ze Shari Van Keer kennen. Dat is een ex-klasgenote van mij die ook Frans-Spaans doet in Gent ;)

    Amuseer je!!!
    kus

    BeantwoordenVerwijderen
  3. meidje meidje meidje,
    ziet er allemaal even leuk uit!!!
    geniet er maar met volle teugen van, want voor je het weet is het wrs al voorbij!

    dikke zoen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Kim!

    Klinkt allemaal super :-) Hier in Aix is het anders ook niet mis. Het is nog steeds prachtig weer, maar de mistral speelt ons af en toe wat parten! En vanochtend was het echt wel koud genoeg om even een sjaal boven te halen. Als je in de zon loopt is het echt goed, maar de schaduw brrrr ;-)

    Ik heb hier ook al wat Belgen leren kennen en meerbepaald van de Univ Gent (en ook van de Hogeschool Gent trouwens). Ze doen allemaal Frans, en eentje doet zelfs Frans-Spaans. Dus vraag eens aan die Marlies of ze toevallig ene Emma kent? ;-) Ik zal hier ook navraag doen, maar het ziet ernaar uit dat de wereld toch maar heel klein is :D

    Geniet er nog van!
    Kus, Audrey (vub)

    BeantwoordenVerwijderen