woensdag 10 november 2010

Update!

¡Buenos días!

Er zijn weer 3 weken voorbijgevlogen hier, dus tijd voor een nieuwe update over alles wat we hier zoal uitspoken, buiten braafjes naar de lessen gaan natuurlijk!;-)

Enkele zondagen geleden hebben we de "Plaza de España" nog eens bezocht. De "Plaza" is het boogvormige gebouw dat jullie op de Facebook-fotootjes kunnen zien. Maar sinds ons vorige bezoek was er heel wat veranderd, want de werken aan de Plaza waren eindelijk afgerond. En nu is het plein nóg indrukwekkender (als dat al kon). Een immens plein, water mét bootjes erop, bruggetjes, mozaïeken van alle Spaanse provincies én een heerlijk zonnetje, zalig! Ik zou daar echt uren en uren kunnen doorbrengen!

De donderdag erna, 28 oktober, had Lieselot een "Noche belga en Sevilla" georganiseerd. We spraken af op de Plaza Salvador, waar elke donderdag een grote "Botellón" plaatsvind. Het concept is eenvoudig, maar werkt wel: spreek af met vrienden, breng je eigen drinken mee, en socializen maar! Uiteindelijk waren we met ongeveer 30 Belgen, en zo hebben we dus weer heel wat nieuwe mensen leren kennen! Het bleef ook niet alleen bij Belgen, want we leerden ook leuke Nederlandse en Italiaanse mensen kennen. Zeker en vast een geslaagde avond!

Vorige week was het tijd voor bezoek! M'n ouders, broer, nichtjes én oma kwamen zondagavond aan en als verrassing ging ik hen afhalen op de luchthaven, wat natuurlijk voor de nodige traantjes bij de mama en de oma zorgde.:-) Eens in het hotel werd ik dan weer verrast, want wat hadden ze meegebracht voor mij?! Jawel, heerlijke chocoladepostuurtjes, nicknackjes en speculaas voor Sint-Maarten. Superlief én superlekker, njammie!:D

De volgende dagen bezochten we het Real Alcázar, de Kathedraal, en natuurlijk ook geregeld eens een terrasje.:-) En of het leuk was! Op het terrasje waar we maandagavond gegeten hebben, werd het op een bepaald moment zó grappig dat zelfs de obers aan het meelachen waren. Zeker toen m'n nichtje in haar beste Spaans de rekening vroeg (en de ober het spelletje maar al te graag meespeelde :D) en m'n oma daarna Caroline Gennez aansprak, die daar passeerde. Ik denk dat heel Triana (wijk waar ik woon) ons ondertussen wel kent.:D
Op woensdag zijn ze dan terug naar het koude België vertrokken, de nichtjes mét nieuwe flamenco-schoenen!;-) Toen we op 2 taxi's aan het wachten waren, stond ook Caroline Gennez daar opnieuw. Aangezien ze nogal raar keek toen ik alleen achterbleef, heb ik maar even uitgelegd dat ik hier op Erasmus ben. Ze wenste me veel succes en zei dat het wel een fantastische stad is om op Erasmus te gaan. (sí, sí, sí!:-)) Best wel grappig!

Diezelfde avond zijn we met een hele bende tapas gaan eten, op uitnodiging van Noémie en Sarah, 2 Antwerpse meisjes. Best wel lekker en weer heel wat nieuwe mensen leren kennen! Gisteren zijn we trouwens opnieuw tapas gaan eten, nu met 11 meisjes, 4 Nederlandse en 7 Vlaamse! Echt een superleuke avond gehad!

Vorige zaterdag hebben we ook een uitstapje naar Cádiz gedaan. We hebben de trein genomen, en amai, wat een verschil met België en de NMBS! De treinen van RENFE zijn echt modern, met schermen die de verschillende haltes aanduiden, stopcontacten voor laptops of mp3's, tafeltjes, ... echt alles erop en eraan! Wat wel raar was: we moesten 's morgens al zeggen met welke trein we 's avonds terugkeerden. Het is hier blijkbaar verboden dat mensen recht staan op de treinen van langere afstand, en daarom werkt men met genummerde plaatsen. Allemaal mooi georganiseerd dus! Cádiz zelf was ook fantastisch: heel mooi weer, mooie haven, mooie gebouwen, gezellige winkelstraatjes (waar ineens "De Denker" van Rodin opdook) én natuurlijk.. het strand!!
Op 6 november bij 30° graden op het strand liggen, we konden het zelf amper geloven, maar toch was het zo. Wat moet je meer hebben dan zon, zee, strand en een mp3 om volledig te ontspannen?:-) Na het strand aten we nog snel een ijsje en toen keerden we terug naar Sevilla!

Zoals jullie zien, we genieten volop!!:-)

¡Hasta la próxima!
Dikke zoen,
Kim x

1. IJSJES :D :D :D

Maar zeg het is gewoon om jaloers op te worden hoor, dat mooie weer en strand daar! ö

Ik ben héél blij met een update Kimmie! ;)